Saturday, February 19

GUNUNG LUMUT~brani???

ASSALAMUALAIKUM...

ok,sambung dr post aku before ni ye...alkisah sebuah cerita~~lalala~cehh!mengarut2!haha..kali ni entry aku pasal GUNUNG LUMUT...pehh!kenangan paling aku x boleh lupa sampai bila2...sbb???

1. SGT2 best yang tak terhingga..kire best ever 2011 lah..cehh!

2.aku x penah naik gunung,rase diri dicabar untuk sampai puncak!akhirnya~sampai jugak..

3.best cmping dengan 'abg2 ketak'..haha~semua pakai singlet je,konon2 ketak lah..buncit pun ade jugak..

ok,disebabkan ini percutian aku paling best(percutian ke??), aku nak cerita dr mula aku gerak sampai aku balik~aku x kire!nak ceti jugak..ce citer cecite (dah terkena badi HANTU KAK LIMAH)

ehhm~yang join trip kali ni terdiri daripada:

~BAWANG
~LALOK(en cinta)
~SYAKIR
~AHSENG
~SYLA
~KAK FARHANA
~WAWA
~AKU
~SHAHIR
~JO
~HUNTER
~FAIZAL

ha...ramai x???mula2 mmg ramai nak pegi tapi masing2 ade commit lain so listname ni je yang free.kita orang gerak pukul 6ptg,mula2 deal lepas asar tapi biasalah dah nama org melayu mane penah on time..haha~konvoi 2 kereta and 1 mpv si shahir tue..dalam perjalanan,ade pulak jalan tengah baik pulih so kita orang take too long untuk sampai ke sana..lagi,si han tue boleh pulak lupa nak bawak mentol!ciss...mcm mane ni???so,si shahir pegi kol member die stanbykan mentol..so,dah pukul 7.15 kita orang berhenti jap kat depan sekolah sains kluang..lepak2,amek gambar..berbual bual..niat nak tunggu kwn si shahir,atlast si bawang decide nak gerak dulu sbb takut lewat pulak..so, kita orang gerak dulu,tinggal lah si shahir,jo and han tunggu penuh setia kawan shahir nak hantar mentol...haha~ambek kau sape suruh tinggal..pkl 8 lebih sampai lah dekat destinasi yang ditujui...haha~keluarkan barang ape semua then angkut pegi kat tapak camping yang baik punye...hehe!sampai je 'abg2 ketak' kena pacak khemah and buat ape yg patot..kite org wanita besi ni tlg tegok je..jadi mandur..hah~potong ayam keje kami,jgn main2 tapi a few second je pastu diambil alih oleh si han yang sgt pencinta wanita x bagi tgn kitaorang kotor2..haha!cool~pastuh mlm sket 'abg ketak' pegi berendam kat sungai!sejukk oo~
then sesi makan2,bakar2 ayam..buat jemput2..fuhh!syokk ooo!then,main nyanyi2..haha~aku dah tido dulu,x sanggup weyh nak stay up!

esoknya,kitaorg naik gunung pukul 10.00,peh waktu nak masuk puncak time tuh..sesak nafas weyh!haha~sebelum naik,bace ape2 patot..streching dulu takut cramp kaki and anggota yang sewaktu dengannya...hehe!then dimulakan dengan bismillah and abg syahir kite jadi lead dlm ekspedisi ni....pehh!mmg mencabar betol aktiviti ni,naik skit tulang 4 kerat aku...aku ingat dekat je,x sangka plak jauh gila...redah jugak even sakit2 and penat nak mampuih!sampai puncak pukul 2..korang kire lah bape jam kitaorg nak smpai atas tuh!mmg pecah lemak paha aku,knfem!turun bape kilo aku pun x pasti...dah lepak2 kat atas puncak time utk turun pulak...pehh!nak turun ni yang den paling lemah skali..gigil beb lutot aku!haha~smpai kat tempat cmping pukol 5 lebih!fuhh~mau pengsan...sampai je terus melantak maggi pastu terjun sungai...pukul 6.30 naik bersihkan badan and siap2 utk balik...kita org kuar dr kawasan tue tepat pukul 8 mlm!

masing2 lapar dan tak pikir ape dah,kalau bagi makanan cnfem sambar punye..garenti,almaklum lah dah 2 hari x jumpe nasi..hahha!lepak kat kedai kwn shahir...budak2 ni sempat tgk bola and kita org gerak balik ke pg pukul 10 lebih...mmg penat dan aku terus tido dlam kereta!

ok,aku dah penat cite...nxt post aku upload gmbr tau!

p/s:pasni every weeekend aku update!tungguuu~

adios amigos~

No comments:

Post a Comment